VUONNA 2017

Monaco, tammikuu 2017

Uusi vuosi on juhlittu ja vuosi 2018 on toivotettu tervetulleeksi, vaikka ei sitä vielä kunnolla ymmärräkään, että nyt tosiaan on 1. tammikuuta. Näin vuoden ensimmäisenä päivänä ajattelin kuitenkin vielä palata vähän taaksepäin ja kurkata vuoteen 2017, mitä kaikkea sitä tulikaan vuoden aikana tehtyä ja koettua. Vuoteen mahtui monia kivoja reissuja ja tapahtumia sekä onnellisia hetkiä. Toki kaikki ei edes mahdu yhteen postaukseen, mutta tässä muutamia mieleenpainuvimpia juttuja!

Nizza, tammikuu 2017

Tammikuussa käytiin Nizzassa Ranskassa poikaystäväni kanssa. Matka oli tosi kiva, nähtiin paljon kauniita paikkoja, nautittiin paikallisesta kulttuurista ja oltiin melkein ainoita turisteja, kun kovin matkailuseosonki oli jo ohi. Samalla matkalla tehtiin myös päiväreissut Monacoon sekä Antibesiin. Istuttiin junaan ja yhtäkkiä oltiinkin jo perillä Monacossa. Monaco oli myös näkemisen arvoinen paikka ja matka sinne taittui todella nopeasti ja helposti Nizzasta. Mieleenpainuvimpia päiviä Nizzassa oli kun kiivettiin Mont Boronille, josta avautui aika huiukeat näkymät Nizzaan ja merelle. Yllä oleva kuva on otettu Mont Boronilta.

Helmikuussa leivottiin herkullista mutakakkua, josta tuli myöhemmin yksi kaikkien aikojen lemppareista.

Maaliskuussa käytiin ensin pohjanmaalla hiihdettiin, luisteltiin ja nautittiin lumisista maisemista. Pian Helsinkiin paluun jälkeen alkoi kevätaurinko kurkistelemaan ja lumetkin katosivat.

Huhtikuussa ensin vietettiin pääsiäistä ja syötiin pääsiäismunia sekä katseltiin pääsiäiskokkoa. Monelle pääsiäiskokko saattaa olla ihmetyksenaihe, mutta meillä pohjanmaalla sitä poltetaan aina pääsiäisenä ja se kuuluu pääsiäisen viettoon. Pääsiäisen jälkeen täytin vuosia ja juhlittiin sitä Töölön sävelessä hyvän ruuan merkeissä.

Helsinki, 2017

Toukokuussa oli muutto uuteen kotiin, joka toi paljon onnea ja iloa arkeen. Käytiin kesän ensimmäisellä piknikillä, kun aurinko paistoi ja lämmitti perjantai-iltaa mukavasti. Ilmassa oli selkeästi jo kesän tuntua.

Tallinna, 2017

Kesäkuussa vietettiin siskoni ylioppilasjuhlia, käytiin retkellä seurasaaressa, päiväreissulla Porvoossa ja vitettiin juhannus Tallinnassa. Oltiin joka viikonloppu menossa jossakin, mutta oli vain kivaa viettää kesäpäiviä käymällä monessa paikassa ja ottaa ilo irti kaikista vähänkin kesäisistä päivistä, sillä niitä ei liikaa ollut.

Heinäkuussa kylässä kävi useammatkin yövieraat ja käytiin tutkimassa niin Vallisaarta kuin korkeasaartakin. Käytiin patikoimassa Nuuksiossa ja oltiin teltassa yötä, grillattiin ruokaa nuotiolla ja käytiin iltauinnilla. Lähdettiin yksi viikonloppu Ouluun siskoni luokse ja vietettiin siellä todella kiva viikonloppu.

Viterbo, Italia, 2017

Elokuussa suunnattiin lämpimään ja kauniiseen Roomaan viikoksi. Mieleen jäi muun muassa ihana Villa Doria Pamphilj sekä muut tunnetummat nähtävyydet ja  hauska päivän reissu pieneen Viterbon kaupunkiin. Viikon aikana kertaakaan ei ollut kylmä, sillä päivisin lämpötila saattoi olla jopa 38 astetta, eikä iltaisinkaan tarvinnut palella missään vaiheessa. Mukana olleen neuleen sai riisua kun saavuimme Roomaan ja pukea seuraavan kerran päälle taas lentokentällä kun oli kotiin paluun aika.

Syyskuussa oli aika palata takaisin yliopistolle. Oli kiva olla taas koulussa ja uutena aloittaa psykologian sivuaineopinnot. Samalla juhlittiin koulun alkamista opiskelukavereiden kanssa. Käytiin retkeilemässä Sipoonkorvessa kalkinpolttajanpolulla ja nautittiin samalla syksyn värjäämistä lehdistä sekä luonnosta.

Luukki, 2017

Lokakuussa retkeiltiin Luukissa, jonka syksy oli värjännyt kauniiksi. Käytiin elokuvissa pienessä mutta sitäkin söpömmässä elokuvateatterissa. Muualla asuva ystäväni tuli viikonlopuksi vierailulle, käytiin valokarnevaaleilla ja pidettiin hauskaa. Loppukuusta siskoni tuli käymään Helsingissä ja käytiin muun muassa Sealifessä sitten lapsuusvuosien. Blogi myös muutti uuteen osoitteeseen, jonka jälkeen kirjoitusmotivaatio sekä innostus blogia kohtaan kasvoi hurjasti.

Marraskuussa aloin jo fiilistelemään jo joulua, askartelin joulukortteja ja istuin kahvilassa sekä kirjastossa lukemassa tenttiin. Vietettiin isänpäivää muutama viikko myöhässä, jotta kaikki pääsivät paikalle. Ensilumi satoi myös Helsinkiin ja voi kuinka se tekikään pienen ihmisen iloiseksi.

Joulukuussa koitti kova kiire viimeisten palautuksien, tenttien, töiden ja puvustushommien kanssa. Lopulta kuitenkin kaikki tuli tehtyä ja päästiin joulun viettoon. Joulu oli ihana, rentoutttava ja tuli niin tarpeeseen. Oli mukavaa saada viettää joulu lumen keskellä perheen kanssa. Joulun jälkeen palasimme takaisin Helsinkiin ja uusi vuosi koitti nopeammin kuin huomasikaan.